Čerenová skala , vyhliadka na Liptov

Poslednú  májovú Nedeľu sme  sa chceli len tak trošku prejsť  , moc  to neprehnať ,  tak aby sme stihli ešte  Nedeľný obed  s hovädzou polievočkou... . Rozhodli sme sa ísť pozrieť na  skalnú  vyhliadku, ktorá  zaujme  už pri pohľade smerom na  hory  cestou  okolo Liptovskej Mary  . Čerenová skala leží  v doline  nad  dedinkou Liptovská Anna.   Za dedinou  , hneď vedľa  drevenej  zvonice a kostolíka je miesto na pár áut.  Kto tam už miesto nenájde, nájde ho  o trochu vyššie, kde  majú svoje " teritórium ťažiari ". Odtiaľto už vedie  lesná cesta  najskôr hore dolinkou a  hneď na prvej križovatke po pár metroch  sa treba dať  smerom doprava. Povedie  Vás  imaginárna  červená značka   ( vidieť ju málo ale predsa , celkom dobrá hra na bystrozrakého) .  Asi po  necelom kilometri chôdze lesnou cestou sa netreba  moc zarozprávať a  otáčeť hlavy doľava do lesa. Na jednom smreku je tam zavesená nenápadná ceduľa s  nápism ČERENOVÁ. Je namaľovaná nevýraznou červenou farbou,  len  tatk tak, že   ju  zbadáte .  No a okolo tejto tabule sa treba prudko otočiť vľavo a potom už len stúpať lesným chodníčkom po  serpentínkach až hore,vyššie a vyššie  ... až na  lesnú čistinku .   Chodníček Vás po necelej hodinke  stúpania  lesom  dovedie  na  vrchol  Črenovej skaly, ktorý je sčasti  pokrytý trávou a všelijakými lesnými  kvietkami. Keď sme tam boli my, akurát boli v kvete   nevädze ,  klienčeky  , sem tam už vykukla materina  dúška   a  mnoho iných kvetov, ktoré nepoznám po mene ;).  Čerenová skala je  skalný výčnelok , ktorý je plochý a  vystupuje  z horského masívu , pričom poskytuje  úžasné výhľady dolu do Liptovske kotliny. Vidíte celý Liptov  ako na dlani , v pozadí  Nízkotatranské pohorie s Veľkou a Malou Fatrou a  Chočskými vrchmi.   Pred očami  sa  vynára Liptovská Mara v plnej svojej  kráse , okolo nej  sú  ako  zrniečka  pestrých kamienkov zasiate  liptovské dedinky  .  Toto miesto  človeka hneď v prvom okamihu očarí, naplní pokojom a  dušu  nasýti  krásou len tak ľahko nevídanou . Je to  úžasné miesto hodné  našej pozornosti a v dnešnej, na hmotné statky zameranej dobe, aj dôslednej ochrany ... . Verím, že sa Vám náš tip bude páčiť :) !